Nowości  Samoloty pasażerskie    
 


Samoloty pasażerskie > Największe w historii zamówienie Lufthansy na samoloty długodystansowe

2013-09-19 Największe w historii zamówienie Lufthansy na samoloty długodystansowe

Niemieckie linie lotnicze Lufthansa zdecydowały się na zakup 59 dużych szerokokadłubowych samolotów Boeing 777-9X i Airbus A350-900.


Wizualizacja Airbusa A350-900 (grafika: Airbus)

Podczas wczorajszego posiedzenia rady nadzorczej Lufthansy zaakceptowano propozycję zarządu zakupu 59 maszyn maszyn. Flotę Grupy Lufthansa wzbogaci się ma o:

  • 37 samolotów pasażerskich typu Boeing 777-9X,
  • 25 samolotów pasażerskich Airbusów A350-900.


Wizualizacja Boeinga 777-9X (grafika: Lufthansa)

"Niższe zużycie paliwa, redukcja emisji CO2 i hałasu: zamówione maszyny pozwolą nam zwiększyć wydajność i wejść do klasy 2 litrów. Żaden inny model nie będzie tak ekonomiczny w użyciu jak A350-900 i Boeing 777-9X pod względem ilości paliwa zużytego na pasażera i na 100 pokonanych kilometrów. Zamówienie podkreśla zaangażowanie firmy w inwestycje w nowe technologie i troskę o ochronę środowiska. 59 nowych maszyn będzie spalać średnio 2,9 l paliwa na pasażera na każde 100 kilometrów. To ok. 25% mniej niż wynosi spalanie obecnie używanych maszyn, co pozwoli Grupie zredukować ślad węglowy. Koszty jednostkowe spadną o ok. 20% w porównaniu do poprzednich modeli." - powiedział Christoph Franz, prezes linii Lufthansa.


Wizualizacja Airbusa A350-900 (grafika: Airbus)

Pierwsze z maszyn zostaną dostarczone na początku 2016 roku. Nowe maszyny będą stopniowo zastępować obecną flotę Lufthansy.

"Ta inwestycja zabezpiecza ok. 13 tys. miejsc pracy w samej Lufthansie i wiele tysięcy dla naszych partnerów lotniczych oraz poddostawców." - powiedział Christoph Franz, prezes zarządu Grupy Lufthansa.


Wizualizacja Boeinga 777-9X (grafika: Lufthansa)

Lufthansa wykonuje operacje lotnicze 107 maszynami szerokokadłubowymi, wśród których znajduje się:

  • 10 największych na świecie samolotów pasażerskich Airbus A380,
  • 9 samolotów pasażerskich Boeingów 747-8,
  • 18 samolotów pasażerskich Airbus A330-300,
  • 48 samolotów pasażerskich Airbus A340,
  • 22 samoloty pasażerskie Boeing 747-400.
Dodatkowo, należący do Grupy przewoźnicy Swiss i Austrian Airlines również dysponują maszynami szerokokadłubowymi, odpowiednio: 31 i 12.

Obecnie używane we flocie przewoźnika starsze Boeingi 747-400 i Airbusy A340-300 zostaną wycofane z użytku do 2015 roku.


Wizualizacja Airbusa A350-900 (grafika: Airbus)

Celem zakupu redukcja liczby różnych modeli i zróżnicowania floty oraz zastąpienie istniejącej floty najnowocześniejszą.

Jak wylicza Lufthansa w ramach samego przewoźnika każda maszyna gwarantuje bezpośrednio ok. 220 miejsc pracy. 59 maszyn oznacza także 13 tys. bezpośrednio powiązanych pracowników. Do tej liczby należy dodać ok. 100 miejsc pracy w portach lotniczych, na stanowiskach kontroli połączeń, w firmach produkcyjnych, spedytorskich i wśród innych partnerów lotniczych. Zamówienie 59 nowych maszyn zapewni łącznie ok. 20 tys. miejsc pracy w Niemczech i Europie.

Grupa Lufthansa przechodzi obecnie gruntowną restrukturyzację. Obejmuje ona rozwój innowacyjnych modeli biznesowych, takich jak np. wdrożony w nowych liniach Germanwings, a także restrukturyzację wewnętrznych działań Grupy w zakresie zakupów, finansów i HR.

"Poprzez program SCORE, który implementujemy od 2012, tworzymy warunki strategiczne i finansowe, niezbędne przy tego typu inwestycji. Maszyny zostaną zakupione z rezerw finansowych Grupy oraz dzięki zewnętrznym umowom dotyczącym finansowania." - podał Christoph Franz.

W marcu 2013 roku grupa Lufthansy zamówiła 100 maszyn krótkiego i średniego zasięgu. Zamówienie obejmowało 6 nowych Boeingów 777-300ER dla linii SWISS, które mają zastąpić starsze Airbusy A340-300.

Łącznie z poprzednim zamówieniem, które zostało złożone w marcu tego roku, Grupa wprowadzi do floty 295 fabrycznie nowych samolotów o łącznej wartości 36 miliardów euro. Zostaną one dostarczone do 2025 roku.

Samoloty pasażerskie na serwisach społecznościowych: