Nowości  Samoloty pasażerskie    
 


Samoloty pasażerskie > Koniec samolotów MD-80 w SAS-ie

2013-10-31 Koniec samolotów MD-80 w SAS-ie

Skandynawskie Linie Lotnicze SAS w dniu 27 października 2013 roku wycofały z użycia ostatnie trzy z 66 maszyn z legendarnej serii McDonnell Douglas MD-80.


McDonnell Douglas MD-80 (grafika: SAS)

Jeden z samolotów będzie można teraz zobaczyć w Muzeum SAS na lotnisku w Oslo.

Od chwili dostarczenia SAS pierwszych samolotów z serii MD80w dniu 10 października 1985 roku, maszyny te wykonały 3 134 900 przelotów i pokonały prawie 3 miliardy kilometrów na obsługiwanych przez SAS trasach krótkiego i średniego zasięgu. Wycofanie z użytkowania tego samolotu jest elementem modernizacji floty.


McDonnell Douglas MD-80 (grafika: SAS)

"Dziś na emeryturę przechodzi prawdziwy koń pociągowy SAS. Reakcja naszych klientów i pracowników była niesamowita, co pokazuje, że będziemy tęsknić za MD80. Jednak w dniu dzisiejszym możemy także świętować, gdyż pożegnanie MD80 oznacza wprowadzenie do floty nowych samolotów." - powiedział dyrektor zarządzający SAS Group Flemming Jensen.

Jak informuje SAS samolot MD-80 jest znany z przyjemnych parametrów lotu i wyjątkowej ciszy w przedniej części kabiny. Wycofanie tych maszyn z użytkowania wzbudziło ogromne zainteresowanie, w związku z czym przewoźnik zorganizował oficjalny lot pożegnalny. Samolot zabrał prawie 150 zaproszonych gości w podróż po Danii. Przelot rozpoczął się w Kopenhadze, następnie samolot leciał nad lotniskami w Aalborgu i Billund, po czym wrócił do Kopenhagi przelatując nad mostem nad cieśniną Wielki Bełt.

Od 2016 roku SAS będą pierwszymi europejskimi liniami lotniczymi, które otrzymają nowego Airbusa A320neo, będącego przykładem dalszego postępu w dziedzinie technologii silników lotniczych oraz ochrony środowiska naturalnego. SAS zamówił także 8 nowych samolotów A350-900 XWB i 4 samoloty A330-300 w wersji Enhanced.

Samoloty pasażerskie na serwisach społecznościowych: